آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

شورای شهر بانه، مدیریتی که نتواسته است مطالبات شهروندان را برآورده کند.

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۰۳-۲۳ 996 بازدید

شورای شهر بانه،

 مدیریتی که نتواسته است مطالبات شهروندان را برآورده کند.

داستان بی‌تدبیری شورای شهر بانه به یک سال اخیر ختم نمی‌شود چرا که از ابتدای شروع فعالیت شورا با جریانی وابسته و باندی گروهی مواجه شدیم  که شهر بانه مرتب تاوان عملکرد ضعیف آنها را می دهد.

 نحوه مدیریت اعضای شورای اسلامی بانه، تا این جای کار نشان داده که برنامه‌ای برای اداره شهر ندارند و به دنبال مقاصد خاص خود هستند و به دلیل اینکه توان کار کردن ندارند مرتباً مسائل حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند، مسائلی که متبلور از ذهن این دوستان می باشد و در زمان های مختلف باعث درگیری فکری همشهریان عزیزمان شده است.

اعضای شورای شهر در این دوره از زمان حضورشان نتواستند پاسخ اعتماد شهروندانی که به آنها رأی دادند را بدهند به طوری که بیشتر جلسات شورای شهر(به شهادت خود اعضا)به حواشی، نطق‌های جناحی و درگیری لفظی بین اعضا اختصاص پیدا می‌کند تا آن‌جا که به طور معمول تمامی جلسات مهم شورا با حضور ۴ تا ۵ نفر از اعضای و غیبت مابقی به دلیل قهر کردن تشکیل و مصوبات جلسات هم با همان آرا به تصویب رسیده اند.

شورای شهر در حالی که باید پاسخگوی رأی مردم باشند، اما متاسفانه در طول ۳ سال عمر این شورا حتی یک بار هم گزارش عملکرد خود را به سمع و نظر مردم نرسانده‌اند و به وام داری به شهردار سابق کاملا پایبند بودند تا جایی که فشار های مردمی، (انجمن های مردم نهاد) و سازمان بازرسی نتوانست این عزیزان را از عهدی که بسته بودند پشیمان کند. در نتیجه به ناچار به دلیل ضعف مشهود شورا، استانداری اقدام به برکناری شهردار سابق کرد. این موضوع شاید برای اکثریت اعضای شورا دارای اهمیت نباشد اما برای مردم بزرگ بانه شکست بسیار بزرگی بود که نمایندگان آنها تا این حد جایگاه شورای شهر بانه را تضعیف کرده اند.

خلاصه سخن اینکه از شما عزیزان انتظار می رود با توجه به عملکرد نا مشخص و ضعیف ۳ سال گذشته در کلیه امور تعریف شده برای شورای اسلامی شهر، در آزمون یک سال پایانی بسیار علمی و با درایت عمل کرده و شهرداری را انتخاب نمایید که داخل هیچ جناح بندی خاصی نباشد و رزومه ایشان کاملا مطابق با آیین نامه اجرایی مربوطه بوده از انتخاب افراد سفارش شده، افراد با سابقه مدیریتی نا مطلوب ، افرادی که در سازمان بازرسی دارای پرونده می باشند و پیمانکارانی که هم در گذشته و حال خود مجری پروژه های شهرداری بوده اند پرهیز کنید.

امید است بی اعتمادی  مردم نسبت به شورای شهر در دوره های بعدی ترمیم شود و مردم بزرگوار با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب کاندیدا ها اقدام کنند.

چند راهکار ساده:

۱.       مراجعه به وجدان و اعتقادات دینی خودتان

۲.       صداقت با خود و دیگر همکاران در شورای شهر

۳.       پاسخگویی به مطالبات مردمی

۴.       تدوین گزارش فعالیت ۳ سال گذشته شورا شهر

۵.       انتخاب شهردار شایسته برای جبران دوره گذشته عملکرد شما و شهردار منتخب شما

۶.       مستقل بودن و رجوع به دانش علمی و اکادمی خود و دیگران

۷.       مشاوره گرفتن از افراد متخصص و  شخصیت های تحصیل کرده و کاریزما …

 

و اما پیشنهاد بنده:

با توجه به شایعات  جدید که از بررسی پرونده تعدادی از اعضای محترم شورای شهر بانه در سازمان بازرسی استان خبر می دهد، که امیدوارم فقط شایعه باشد. اینجانب به عنوان یک شهروند بانه ای درخواست دارم در جهت حفظ جایگاه اجتماعی آینده شما عزیزان و  نشان دادن حسن نیت و اعلام پشیمانی از نحوه عملکرد خود  در ۳ سال گذشته بدونه وقفه نسبت به عذرخواهی از مردم شریف بانه اقدام فرمایید باشد که بیش از این در نزد مردم سرافکنده نگردید.

کاوه احمدی، عضو انجمن توسعه فرهنگی آشتی(بانه)

https://t.me/ashtybane

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *