آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

جایزە بهترین فیلم فستیوال دهوک

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۴-۰۶-۲۷ 3,786 بازدید

هونەرمەندی فیلمسازی بانەایی “هیوا ئەمین نژاد “خەڵاتی باشترین فیلمی لە سێهەمین فستیڤاڵی نێو دەوڵەتی دهۆک بەفیلمی” ماڵئاوا ئاناڵۆگ” وەڕگرت.

ڕێکخراوی گەشەی فەرهەنگی بانە پیرۆزبایی خۆی ئاراستەی ئەم هونەرمەندە خۆشەویستە ئەکات و هیوای پێشکەوتنی زیاتری بۆ دەخوازێت.

hiwa
فیلم

Farewell Analog /ماڵاوا ئانالۆگ / بدرود آنالوگ

با داوری «عطا نهایی» نویسنده و رمان‌نویس بانه‌ای و نمایش فیلم‌های بلند، کوتاه داستانی و مستند از کارگردانان ایرانی در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی و همچنین فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان از جمله؛ آلمان، فرانسه، ترکیه، اسپانیا، آمریکا، پرتغال، رومانی، آرژانتین، کرواسی، کنیا، کانادا، کوبا، بلاروس، لبنان و اقلیم کردستان، سومین جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» Duhok برگزار می‌شود.

به گزارش بولتن نیوز، در سومین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک»، چندین فیلم از کارگردانان ایرانی از جمله؛ در بخش رقابتی «سینمای جهان» فیلم سینمایی «بدون مرز» به کارگردانی «امیرحسین عسگری» و فیلم کوتاه داستانی «بچه» به کارگردانی «علی عسگری»، در بخش رقابتی «سینمای کُردی» این جشنواره، فیلم سینمایی «بدرود آنالوگ» به کارگردانی «هیوا امین‌نژاد»، فیلم مستند «هیلین» به کارگردانی «ابراهیم سعیدی»، فیلم کوتاه داستانی «آب یخ» به کارگردانی «جلال ساعدپناه»، فیلم کوتاه داستانی «مترسک‌ها هم می‌میرند» به کارگردانی «پرویز رستمی» و همچنین در بخش غیررقابتی این جشنواره نیز، فیلم کوتاه انیمیشنی «آخ» به کارگردانی «ماشاءالله محمدی»، فیلم کوتاه «کلاس پی.ای» به کارگردانی «جبار صالحی»، فیلم کوتاه «یکی از هزاران» به کارگردانی «باران محمدرحیمی» و فیلم کوتاه داستانی «آخرین موسیقی شنیده نشود» به کارگردانی «هادی احمدی» به نمایندگی از سینمای ایران در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

از طرف اعضای هیئت داوران بخش‌های رقابتی جشنواره، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و همچنین مجموعاً ۷۹ هزار دلار جایزه نقدی به برندگان بخش‌های چهارده گانه جشنواره شامل؛ چهار بخش رقابتی «سینمای جهان» و ۱۰ بخش رقابتی «سینمای کُردی» اهدا خواهد شد.

جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» که با هدف پل ارتباطی میان کارگردان کُرد و کارگردانان سراسر جهان و همچنین ایجاد تبادل فرهنگی میان ملتهای مختلف تأسیس شده است؛ با حمایت «نیچیروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان و استانداری دهوک و از طرف اداره کل هنر سینمای شهر دهوک وابسته به وزارت روشنبیری و لاوان (فرهنگ و جوانان) حکومت اقلیم کردستان عراق با مدیریت هنری «ممد اکتاش» در روزهای ۱۸ تا ۲۵ شهریورماه جاری (۹ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۵) در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک

و همچنین سه سالن سینمایی مرکز «مازی مول» در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود. منصور جهانی

dhok2

برچسب ها : ، ،

یک پاسخ به “جایزە بهترین فیلم فستیوال دهوک”

  1. پیرۆزبایی لە کاک هیوا ئەمین نژاد و کاک عەلی محموودیان ئەکەم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *