آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

آبی که به جای حیات بخشیدن به فرشته مرگ در بانه تبدیل شده است!!!

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۴۰۲-۰۲-۰۴ 516 بازدید

بە نام آنکه جان را فکرت آموخت

آبی که به جای حیات بخشیدن به فرشته مرگ در بانه تبدیل شده است!!!
مسئولان و دست اندرکاران آبی و امدادی بانه
بالاخره بعد از ده روز تلاش بی وقفە تیمهای امداد شهرهای بانە، سقز، مریوان، بوکان، سنندج و …در سد عباس آباد (کیله) امروز جسد دو کولبر جوان پیدا شد . خبری ناگوار که روح و روان هر شنونده ای را آزردە خاطر می نماید از این همه کم توجهی سازمانهای دولتی و ناآگاهی عمومی که منجر به جان دادن فرزندان این سرزمین مصیبت زده شده است.
آمارهای میدانی نشان میدهد که از زمان بهره برداری سد کیله در بانه در سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۳ نفر جان خودشان را در این سد از دست داده اند بحرانی که گویا اراده ای در بین مسئولان مربوطه برای مدیریت و حل آن وجود ندارد چراکه تاکنون هیچ نهادی به خاطر کم کاری و ندانم کاری مورد مواخذه قرار نگرفته و هیج مسئولی شهامت این را نداشته که مسئولیتی را برعهده گرفته و یا حتی از محضر ولی نعمتان خودشان طلب عفو ومعذرت خواهی نماید.
گویا در این مملکت یا جان آدما شریف نیست و یا مردم عادی از منظر صاحبان ملک و حاکمان قدرت جزو آدمیت نیستند که اینطور بی محابا و به اشکال گوناگون جانشان را به فنا میدهید.
مگر نه اینست که مسئولان آبی و سیاسی و اداری استان و شهرستان در ساخت سد کیله و بهره برداری سریع و غیراصولی آن استانداردهای سدسازی و مباحث پدافندغیرعامل را رعایت نکرده اند و باید پاسخگوی سوالات زیادی باشند:
چرا مسئولان آب منطقه ای تاکنون در دیوارکشی و یا فنس کشی سد مخزنی کیله که آب شرب قسمتی از شهر بانه و دهها روستا را تامین میکند تعلل نموده اند!!؟
چرا نقاط حساس سد با سیستمهای امنیتی و دوربینهای مداربسته کنترل نمیشود!!؟
چرا مسولان ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل فرمانداری بانه در این زمینه ، وظیفه نظارتی و اجرایی شان را به درستی انجام نداده اند!!؟
چرا مسئولان امدادی و آتش نشانی شهرداری بانه و توابع در زمینه تجهیزات امدادی فاقد امکانات پیشرفته غواصی و پرسنل کافی هستند!!؟
انجمنهای مردمی بانه ضمن تشکر و تقدیر فراوان از زحمات شبانە روزی تیمهای غواصی حاضر در صحنە این رویداد تلخ و جانکاە، بر طبق وظیفه ذاتی خودشان که دفاع از حقوق مردم و انعکاس مطالبات آنان به نهادهای دولتی و ارائه برنامه ها و راهبردهای اصلاحی است به مسئولان نهادهای دولتی یادآوری می نماید که مسئله جان و کرامت انسانی دیگر بیش از این جای آزمون و خطا ندارد، چراکه جامعه در شرایط خطیری قرار گرفته حجم مطالبات افزایش یافته و همزمان ضریب خطای مسولان بالا رفته است و لذا پر نمودن این شکافها نیازمند تغییر بینشها و عملکردهاست که اگر انجام نشود زود دیر میشود.
انتظار داریم شهرداری بانە در اسرع وقت نسبت بە تهیە اقلام پیشرفتە مورد نیاز غواصان حرفەای و دلسوز اقدام نماید تا در حوادث احتمالی آیندە دغدغەی کمبود امکانات حرفەای نداشتە باشیم.
انجمنهای مردم نهاد بانه:
آشتی،پاژین،شفاگستر،نوژین،نظام مهندسی، هاژە

برچسب ها : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *