آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

بیانیه انجمن آشتی در رابطه با عدم شفاف سازی عملکرد شورای اسلامی شهر بانه

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۸-۰۸-۱۳ 1,180 بازدید

بیانیه انجمن آشتی در رابطه با عدم شفاف سازی عملکرد شورای اسلامی شهر بانه
شهروندان فهیم بانه ای
با سلام و درود
انجمن توسعه فرهنگی بانه(آشتی) سازمانی مردم نهاد است که با هدف رساندن صدای شهروندان به مسئولان و پیگیری مطالبات و خواسته های برحق مردم و همچنین انجام فعالیتهای مختلف آموزشی و عام المنفعه در راستای توسعه امور فرهنگی تشکیل گردیده است. این انجمن بنابر رسالت و دغدغه ای که در زمینه مسائل شهری دارد در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بانه ورود نموده و با تعدادی از کاندیداها، جلسات عمومی برگزار نموده است در این جلسات مسائل، نیازها و انتظارات قانونی شهروندان را به نامزدهای انتخابات شوراها منتقل و تعهد کرده است که در جهت تأمین منافع عمومی و توسعه و آبادانی شهر از تعامل و همکاری با منتخبین مردم دریغ ننموده و در عین حال، روشنگری و شفاف سازی امور را هم در سرلوحه برنامه هایش قرار دهد. لذا بر اساس تعهدی که انجمن آشتی به شهروندان داده است همواره عملکرد شورای شهر را رصد نموده کاستی ها و انتقادات وارد شده بر عملکرد مدیریت شهری را به همراه راهبردهای پیشنهادی در قالب یادداشتهای تحلیلی و گاهاً بصورت شفاهی در جلسات عمومی و اداری به منتخبین و شهرداری منعکس نموده است.
شهروندان بزرگوار
در روزهای اخیر و بعد از حضور هیأتی از سازمان بازرسی در شهرداری بانه و بررسی پرونده های حوزه های مالی، عمرانی، املاک، نیروهای جذبی و امور قراردادها اخباری مبتنی بر وقوع تخلفات وسیع در شهرداری بانه منتشر شد که افکار عمومی جامعه، فعالان مدنی و فرهنگی و دلسوزان شهر را به شدت نگران نمود. انجمن آشتی از همان روزهای اول تصمیم گرفت که با هدف تنویر افکار عمومی و انعکاس واقعیات، شورای شهر بانه را که قانوناً مسئولیت نظارت بر عملکرد شهرداری را برعهده دارد به شفاف سازی و پاسخگویی به شهروندان ترغیب نماید و لذا در طی نامه ای رسمی از شورای شهر درخواست نمود که در روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه ۹۸ در انجمن آشتی حضور پیدا کرده به ابهامات و شبهات مطرح شده در جامعه پاسخ دهند که ریاست محترم شورای شهر برگزاری جلسه شورا در همان روز را دلیلی بر عدم حضورشان ذکر کردند. در تاریخ ۱۵ مهرماه مجدداً انجمن آشتی پیرو نامه قبلی درخواست دیگری را برای برگزاری جلسه به شورای شهر ارسال نمود که بعد از چند روز با پیگیری مجدد هیئت مدیره آشتی، ریاست شورای شهر قول دادند که تا روز دوشنبه ۲۹ مهر در دفتر انجمن حضور یابند اما متاسفانه این بار هم به وعده خود وفا نکرده برگزاری جلسه را به بعد از مهلت قانونی شهرداری جهت پاسخگویی به سئوالات تعدادی از اعضای شورای شهر موکول نمودند که تا به امروز که دو روز هم از مهلت قانونی پاسخگویی به سئوالات شورای شهر می گذرد اعضای شورای شهر از حضور در انجمن آشتی خودداری نموده اند.
واقعیت اینست که با توجه به شرایط فوق الذکر انجمن آشتی حق قانونی خود میداند که ضمن اعتراض به بی تفاوتی شورای شهر بانه نسبت به درخواستهای عمومی این انجمن، شهروندان را در جریان خلف وعده های شورای شهر قرار داده خواستار پاسخگویی به سئوالات و شبهات زیر می باشد:
۱- علل بازداشت تعدادی از مدیران و پرسنل شهرداری بانه چه مواردی بوده و پرونده در چه مرحله ای است؟
۲- چرا شورای شهر بانه برخلاف بندهای۱۰ و ۳۱ ماده ۸۰ قانون شوراها با آخرین اصلاحات مصوب ۱۳۹۷، از ارائه گزارش صورت بودجه و هزینه در پایان هر سال مالی و انتشار هر شش ماه یکبار تأییدیه صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری خودداری کرده است؟
۳- به چه دلیل شورای شهر بانه برخلاف وظایف قانونی خود در بندهای ۸،۱۴ و ۳۰ قانون شوراها، نظارتی اصولی بر اموال ،معاملات و گردش مالی شهرداری نداشته است؟
۴- چرا شورای شهر بانه بر خلاف بند ۱۷ قانون شوراها، نظارت دقیقی بر جریان دعاوی مربوط به شهرداری نداشته و همچنین نسبت به تخلفات شهرداری سکوت کرده است و آیا اعضای شورا هم نقشی در تخلفات صورت گرفته داشته اند؟
پاسخ به این سئوالات و دهها سئوال دیگر مطالبه ای عمومی است که انجمن آشتی بنابر وظیفه ای که دارد بدون هیچگونه غرض ورزی و صرفاً با نیت آگاه سازی شهروندان و اصلاح امور آنها را مطرح نموده است و امیدواریم که پاسخهای قانع کننده و شفافی در این رابطه وجود داشته باشد تا شهروندان که صاحبان اصلی شهر هستند در جریان عملکرد و نحوه ادارە شهر توسط مدیران شهری قرار گیرند.
انجمن توسعە فرهنگی بانە(آشتی)
۱۳/٨/۹٨

برچسب ها : ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *