آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

تقدیر بنیاد از اولین زن هنرپیشه، سازنده اولین سینما در جشنواره فیلم ژیار

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۲۲ 2,046 بازدید

تقدیر بنیاد توسعه فرهنگی بانه از سه فیلم، هنرپیشه و کارگردان برگزیده از بخش€Œهای دیگر مراسم پایانی جشنواره ژیار بود و طی آن از فیلم “دیوار” اثر خانم فریده نادری و هنرپیشه پیشکسوت زن بانه€Œای، سلطنت امینی و سازنده اولین سینمای بانه، رحمان احمدی تقدیر به عمل آمد.

jyar

شامگاه دوشنبه نهمین جشنواره فیلم و عکس منطقه ای ژیار در بانه حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور، مسئولان شهرستان بانه، هنرمندان و جمع زیادی از علاقه€Œمندان برگزار شد.

در مراسم پایانی جشنواره فیلم و عکس ژیار از خالقان آثار برتر فیلم و عکس و همچنین عوامل اجرایی برنامه تقدیر به عمل آمد و با قرائت بیانیه€Œای توسط هیئت داوران، نهمین دوره این جشنواره به طور رسمی به کار خود پایان داد.

در این مراسم و در بخش فیلم به انتخاب هیئت داوران جشنواره، لوح تقدیر و تندیس جشنواره و هدیه نقدی برای بهترین فیلمنامه و پژوهش به فیلم مستند “قاشق” به کارگردانی جلال ویسی اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی بهترین صداگذاری به حسین قورچیان برای صداگذاری فیلم “آپارتمان مورچه€Œها”و بهترین موسیقی فیلم به شهاب متقی€Œفر برای موسیقی فیلم “گاما” رسید.

سوران فهیم به عنوان بهترین تدوینگر برای فیلم”وه€Œزه€Œبان” و امیرعلی ویسی و محمد فکوری به ترتیب برای فیلمهای “سیاه و سفید” و “باد چیزی خواهد گفت” در بخش تصویربرداری لوح تقدیر و تندیس جشنواره و هدیه نقدی جشنواره را دریافت کردند.

در ادامه مراسم از شب€Œبو سلیمانی برای بازی در فیلم «مجموعه آثار” به عنوان بهترین بازیگر زن و همچنین محمد رستم€Œزاده برای بازی در فیلم “تنگ تنگ” به عنوان بهترین بازیگر مرد تقدیر به عمل آمد و لوح تقدیر و تندیس جشنواره و هدیه نقدی به آنها اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین جان€Œبخشی پویانمایی به ماشاءالله محمدی برای فیلم “عکس” و بهترین فیلم پویانمایی بابک شکری برای فیلم “گاما” اهدا شد.

در بخش فیلم €Œهای مستند، اثر کیومرث سرشار با عنوان “نسار” و فیلم “اشکو” به کارگرادنی فردوس خسروی €Œنژاد به طور مشترک برتر شناخته شدند و لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی را از آن خود کردند.

کیومرث سرشار برای فیلم “نسار” و جلال ساعدپناه برای فیلم “سیاه و سفید” به طور مشترک به عنوان کارگردانان برتر شناخته شدند و از آنها تقدیر به عمل آمد.

همچنین لوح تقدیر و تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم داستانی به طور مشترک به علی مردمی برای فیلم “باد چیزی خواهد گفت”: و جلال ساعدپناه برای فیلم “سیاه و سفید” رسید.

فیلم “آپارتمان مورچه ها”به کارگردانی توفیق امانی نیز جایزه ویژه هیئت داوران را در جشنواره منطقه ای فیلم و عکس ژیار دریافت کرد.

تقدیرنامه ویژه هیئت داوران به بازیگر مرد فیلم : برتلک باز” علی یاقوتی و دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره نیز به هنرمند خردسال، فرمیسک سلیمانی برای فیلم” ار این خانه خلوت” اهدا شد.

تقدیر بنیاد توسعه فرهنگی بانه از سه فیلم، هنرپیشه و کارگردان برگزیده از بخش€Œهای دیگر مراسم پایانی جشنواره ژیار بود و طی آن از فیلم “دیوار” اثر خانم فریده نادری و هنرپیشه پیشکسوت زن بانه€Œای، سلطنت امینی و سازنده اولین سینمای بانه، رحمان احمدی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه مراسم، جایزه ویژه ای از سوی انجمن زیست محیطی پاژین بانه که تندیس سنجاب جنگل های بلوط بود به فیلم “برتلک باز” از آقای سجاد اسدبیگی اهدا شد.

معرفی آثار برتر در حوزه عکس از بخش های دیگر آیین پایانی نهمین جشنواره فیلم و عکس ژیار بانه بود و طی آن از صاحبان آثار برتر تجلیل به عمل آمد.
در این بخش نیز از ۴۰ اثر راه یافته به جشنواره، ۳ اثر از افشین بختیار، علیرضا صارمی و اسعد نقشبندی به عنوان آثار برتر از سوی هیئت داوران معرفی شدند و از آنها تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این جشنواره سه عکس از پرویز رستمی، جمشید فرجوندفردا و شهاب ناصری حائز رتبه€Œهای اول تا سوم شدند و علاوه بر دیپلم افتخار، جوایز نقدی ویژه€Œای به آنها اهدا شد.
در جشنواره ژیار و در بخش عکس همچنین از دو اثر برگزیده از اکبر گلی و علی کیان با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.
تقدیر از خانواده هنرمند مرحوم بانه€Œای، طاها کریمی، و همچنین عوامل برگزارکنندگان برنامه از جمله فرماندار، معاون سیاسی فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر و رئیس میراث فرهنگی گردشگری، صنایع دستی بانه تقدیر شد.

 

در پایان مراسم نیز بیانیه نهمین جشنواره منطقه€Œای فیلم و عکس ژیار توسط یکی از اعضای هیئت داوران قرائت شد. نقل از کُردتودی،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *