آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

ثروت، زاده میل زندگی است

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۵-۰۶-۰۴ 1,940 بازدید

میل زندگی می تواند بازتاب هرچیزی باشد از یک نیاز مبرم گرفته تا یک خواسته آنی؛ خواسته های انسانی نیز زاده میل زندگی هستند. خواسته ها سه نوعند: ۱_خواسته انفرادی که خود در دو نوع قابل تعریف و تحلیل اند.
دسته اول کسانی هستند به دنبال خواسته فردی با هر قیمت و هزینه ای باشد حتی با هزینه نمودن شخصیت فردی خود در تلاش اند برای کسب آن.
نوع دوم آن کسانی هستند که با حفظ شخصیت به دنبال کسب آن اند.
۲_ خواسته معنوی شامل کسانی است که هدف خدمت کردن به جامعه دارند و دوست دارند خود را در آغوش اجتماع ببینند و جا کنند و مردمدار و دوستدار مردم باشند.
۳ _ خواسته آرمانی کسانی هستند که در راه اهدافشان برای بهبود جامعه زندگی سالم با دیدگاههای متفاوت تلاش و مبارزه می کنند و حتی از جان خود مایه می گذارند و ممکن است قدم گذاشتن در یک رشته ورزشی و یا یک نهاد مدنی برای ارائه خدمت به همنوعان خود و نگاه کردن به یک نقاشی یا کارهای هنری و فرهنگی می تواند امیال انسانی را ارضا کند این ها ثروتهایی هستند که برای ما رفاه به وجود می اورد در نتیجه ثروت مترادف با پول نیست پول فقط یکی ازنشانه ها یا نمادی از ثروت است در واقع، ثروت بعضی اوقات چیزهایی رامی خرد که پول نمی تواند برای درک کامل آینده ثروت، چه متعلق به خودمان چه دیگری _ لازم است اول به سراغ سرچشمه آن یعنی میل زندگی برویم و امیال و لذات زندگی را در خود سرکوب نکنیم و تا در این کره خاکی زنده هستیم تلاشگر و خستگی ناپذیر باشیم.

salar_2016-07-23_15-48-21نویسنده: سالار انوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *