آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

محکومیت حملات مستمرشیمیایی به دختران دانش آموز

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۴۰۲-۰۲-۰۴ 532 بازدید

محکومیت حملات مستمرشیمیایی به دختران دانش آموز
آموزش و پرورش به عنوان خانه و مامن دوم دانش آموزان امروزه علارغم مشکلات و ساختار معیوب آن مورد حملات سازمان یافته و مداوم شیمیایی است که عامدانه صدها مدارس دخترانه را در سراسر ایران مورد هدف قرار داده اند . این حملات باعث شده که دانش آموزان با علائمی ازجمله سرفه، مشکل تنفسی، سردرد، تهوع، استفراغ و بی حسی مواجه شوند و سیستم آموزشی را دچار اختلال نمایند.
ادامە این حملات ناجوانمردانە در حالی است کە برخی از والدین به دلیل شرایط وجویی آکنده از رعب و وحشت، برای حفظ امنیت فرزندان خود، حاضر به فرستادن آنان به مدرسه نیستند و دختران دانش آموز نیز بطور مدام در معرض افزایش استرس، نگرانی و عدم احساس امنیت قرار گرفته اند. این موضوع عواقب خطرناکتری بر روح و سلامت روان و به تبع آن شرایط یادگیری دانش آموزان عزیز که سرمایه های انسانی این مملکت هستند بوجود آورده است.
متاسفانه با اینکه بر اساس آمار رسمی، تاکنون بیش از ۱۳۰۰۰ نفر به دلیل مسمومیتها تحت مراقبتهای پزشکی قرارگرفته اند، مسئولین و دست اندرکاران حکومتی اعم از نهادهای امنیتی و قضایی و آموزشی، اقدام و برخوردی قاطع با امران و عاملان این جنایت که در بافت خود نوعی عمل بیوتروریستی محسوب میشود، به عمل نیاورده اند.
لذا، بنیاد توسعه فرهنگی بانه( آشتی)، ضمن ابراز نگرانی عمیق خود در رابطه با هر نوع اختلال در حق تحصیل، سلامت و حیات میلیونها دانش آموز دختر در سراسرکشور، و محکومیت مسمومیتهای مداوم و نظام مند افراد و جریانات تندرو، که داعش وار دست به چنین اعمال شنیعی می زنند، بر لزوم تشکیل جلسه فوق العاده انجمن اولیا و مربیان در راستای شکل گیری هیئتهای مردمی جهت حفاطت از مدارس و برپایی تجمعات مسالمت آمیز شهروندان در کف خیابان در صورت ادامه شرایط ناگوار فعلی تاکید داشته و اعلام می داریم که امنیت جان دختران عزیزمان خط قرمز ما بوده و در این مسیر تعلل بیش از این جایز نیست.
بنیاد توسعه فرهنگی بانه (آشتی)
چهارم اردیبهشت ماه هزار و چهارصد و دو

برچسب ها : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *