آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

ئەم ڕۆژی ساڵی تازەیە نەورۆزە هاتەوە جێژنێکی کۆنی کوردە بەخۆشی و بەهاتەوە

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۹-۱۲-۳۰ 969 بازدید

بەناوی بەدیهێنەری جوانی و سروشت

ئەم ڕۆژی ساڵی تازەیە نەورۆزە هاتەوە

جێژنێکی کۆنی کوردە بەخۆشی و بەهاتەوە

دانیشتووانی هێژا و ژینگەدۆست و نیشتمانپەروەری شار و دێ و ناوچەی بانە

نەورۆز ڕەمزی مانەوەی گەلەکەمان و هێمای ئاشتی و تەبایی کۆمەڵانی خەڵک، دەسپێکی ساڵی نوێی ۲۷۲۱ی کوردی و هاتنی نەورۆزی مێژوویی و زیندووبوونەوەی سروشت و سەرکەوتنی ڕووناکایی بەهار بەسەر شەوەزەنگی زستاندا و تێهەڵچوونەوەی ژیانێکی نوێ،  لە هەموو گەلانی ئێران و کوردستان و شاری بانە پیرۆزدەکەین و ئاواتەخوازی ساڵێکی پڕ لە بەختەوەری و لەش ساخی بۆ هەموو چین و توێژەکان .

لەمێژە ئێمەی کورد بە داب‌ونەریتی جوان و ڕەسەن، کۆبوونەوە لە دەوری یەک و دەربڕینی شادی گشتی توانیومانە کلتووری جوانی خۆمان بەنەتەوەکانی تر بناسێنین.

با جارێکی تر بگەڕێینەوە بۆ نەریتە جوانەکانی خۆمان و خۆ بپارێزین لە دابی هاوردەی وەک سەوزەی سەر سفرە و تەقەمەنی سەری ساڵ و ئێوارەی نەورۆز.

هاووڵاتیانی بەڕێز

وەک ئاگادارن هەموو ساڵێک بە هاتنی سەری ساڵی تازەوە، بینەری کارەسات و ڕووداوگەلێکی دڵتەزێن و ماڵ‌وێرانکەرین کە بە هۆی بەکارهێنانی تەقەمەنی مەترسیدار ڕوودەدەن، بەشێکیشمان بە ئاور تێبەردانی تایە و کەرەسەی دیکە لە دەر و ژووری شار و شوێنە گشتییەکان ، جیا لە پیس‌بوونی کەش‌وهەوا بۆ ژینگە و دیمەنی شار خەساری قەرەبوونەکراو دەگەیێنێ و تەنانەت لە ڕۆژێکی وەک نەورۆز و سێزدەبەدەر و هەینییەکانی بەهار، خەسار و زەرەر بە مەزرا و مووچەی وەرزێرەکانمان دەگەیێنن و دەبینە هۆی دڵ‌ڕەنجاندنی ئەوان. لە لایکی دیکەوە بە داخەوە بە بۆنەی پەتای کرۆناوە ساڵێکی پر لە دەرد ومەینەتمان بە سەر برد و ئازیزانێکی زۆرمان لە دەست داوە کە دەبێت دڵنەواییان بکە ین.

ئێمەی ڕێکخراوەی ئاشتی بانە، لە گشت چین و توێژەکانی بانە و دەوروبەر، خوازیارین کە بە ئاکار و کرداری شیاوی کۆمەڵایەتی و  بڕوا پێهێنانی منداڵ و لاوان، ببنە هۆی پێشگرتن لە خەساری گیانیی و ئابووریی و هزری و زەرەر گەیاندن بە ژینگە و سروشت، تا دەسپێکی ساڵێکی هێمن و خۆشمان هەبێت.

هەروەها سپاس و پێزانینمان بۆ ئەو هاونیشتمانیە خۆشەویست و بنەماڵەو ڕاگەیاندنانە هەیە کە یارمەتیدەرمانن بۆ گۆڕینی ئەو کەلتوورە سەقەتە و جێبەجێکردنی کەلتووری شیاو و پەسەند لە جێی.

لە کۆتاییدا بەئەرکی سەر شانی خۆمانی دەزانیین دەست خۆشی لە ئەو ئازیزانە بکەین کە لەنەخۆشخانەکان بۆ سڵامە تی و چاک بوونەوەی نەخۆشەکانی کرۆنا بە دڵ و گیان وماندوونەناسانە هەوڵ و تێکۆشانیان کرد.

نەورۆزتان پیرۆز

 بنکەی گەشەی فەرهەنگی بانە (ئاشتی)

برچسب ها : ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *