آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

دیدار فرماندار جدید بانە با اعضای بنیاد توسعۀ فرهنگی (آشتی)

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۵-۱۱-۳۰ 1,635 بازدید

در این دیدار کە بیش از دو ساعت بە طول انجامید در مورد برخی از مشکلات و کمبودھای این شھرستان بە بحث پرداخته شد. پس از خیر مقدم فلاحی به اعضای بنیاد، منصور امین نژاد رئیس هیئت مدیرۀ بنیاد انتصاب پست فرمانداری را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که بتوانند در آیندە با همکاری یکدیگر در آسیب شناسی و ترمیم و رفع برخی کمبودھا و معضلات شهری با یکدیگر همکاری و همفکری داشتە باشند.

امین نژاد هدف از تأسیس بنیاد توسعۀ فرهنگی را شکاف در امر توسعۀ فرهنگی دانست و به برخی عملکردهای بنیاد از بدو تأسیس تا کنون و همچنین به برنامه‌ها و چالشهایی که بنیاد پیشرو دارد اشاره نمود. ھمچنین از انتصاب وی بعنوان یک مسئول بومی کە بە کمّی و کاستی‌ھای این شھر مرزی و مشکلات مردم آشناست و آنرا لمس می‌کند در این پست ابراز خوشنودی کرد و گفت کە مردم از وی انتظار بیشتری خواهند داشت.

سپس اعضای حاضر در جلسۀ بنیاد ضمن خواستار تعامل تنگاتنگ فرمانداری با انجمن‌های مردم نهاد؛ هرکدام با ارائۀ توضیحاتی به برخی مشکلات در سطح شهرستان اشاره کردند و به آسیب‌شناسی و علل آن پرداختند و ظرفیت‌ها و توانایی‌های بنیاد را در راستای رفع آن بیان کردە و استفاده از پتانسیل‌ها در راستای امورات مدیریت و معضلات شهری پیشنهاد دادند. ھمچنین با توجه با اشاره به خلأ مرجع مدیریتی در سطح شهر که در طول چند سال اخیر بوجود آمده است به نقش مخرّب یکسری قوانین نانوشته که در روابط ادارات با یکدیگر و همزمان با مردم تبدیل به اپیدمی شده هشدار دادند.

اعضای بنیاد به اهمیت و تولید فرهنگ توسعه و مشارکت توسط خیّرین اشاره نمودند و تشویق و فرهنگسازی در ایجاد کارگاه‌های تولیدی و اشتغال‌زایی را در فراهم آموردن توسعۀ پایدار اجتناب ناپذیر دانستند. در ادامه به برخورد با تکدّی‌گری اشاره شد که فلاحی در این رابطه بیان داشت اقداماتی در این رابطه صورت گرفته و تاکنون تعداد ۱۲نفر تبعۀ پاکستان در سطح شهر که به تکدّی‌گری می‌پرداختند جمع آوری و به مراکز مرتبط انتقال داده شدند.

پدیدۀ کولبری نیز یکی از مباحثی بود که به آن پرداخته شد. با توجه به ویژگیهای جغرافیایی و وضعیت معیشتی مردم و معضل بیکاری، ساکنان این شهر مرزی از دیرباز به تبادل کالا از طرق مختلف روی آورده‌اند و در رفع مشکلات کوله‌بران فرماندار بانه ابراز داشت طرح‌هایی برای حمل بار با چرخ بجای حمل با کوله مدّ نظر است و اعضای بنیاد امید داشتند این معضل کە بسیاری از مرزنشینان با آن دست و پنجە نرم می‌کنند برطرف شود.

در پایان ضمن اشاره به ضعف و کمبودھا در مدیریت واحد شهری به لزوم ایجاد میدان میوه و تره‌بار تأکید کردند که بصورت عرضه‌ی مستقیم و با نظارت فرمانداری فعالیت داشته باشد. در ادامه به چند راهکار برای حفظ فرهنگ محلی و بومی پرداخته شد؛ ایجاد نمایشگاه عرضۀ مستقیم صنایع دستی، فرهنگی و سنتی، گشایش آمفی تأتر و فرهنگ‌سرا و برپایی جشنواره‌هایی در سطح منطقه و کشور، افزایش و توسعۀ ظرفیت‌ها جهت پذیرش مهمان‌ها در مناسبات فرهنگی و هنری از جمله راهکارهای پیشنهادی بودند که در جلسه بە آن پرداختە شد.  سه شنبه ٢۶ بهمن ۱۳۹۵

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *