آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

خەڵاتی دوکتور ابراهیم یونسی

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۵-۰۳-۱۵ 1,742 بازدید

xelat

برای شرکت در این همایش ادبی ۱۴۷ اثر از ایران که ۱۰۹ اثر به مرحله داوری رسید و ۲۰۰ اثر از اقلیم کردستان که ۱۳ اثر به مرحله داوری رسید در کل ۱۱۲ نویسنده از ایران و اقلیم کردستان به نخستین جایزه ادبی کتاب کوردی ابراهیم خان یونسی اثر ارسال کرده بودند و در هر بخش سه داور متخصص همان حوزه آثار را نقد و بررسی کردند.

 

۱- در بخش رمان به اثر برگزیده ” بالنده ی بریندار، ماسی سه رسام” اثر فرخ نعمت پور لوح تقدیر، تندیس ویژه ابراهیم خان یونسی و جایزه نقدی اهدا شد.
داوران بخش رمان عبدالله کیخسروی، دکتر محمد رحیم احمدی و رحیم عبدالرحیم زاده بودند.
۲- در بخش ترجمه به ترجمه کتاب “کلیله و دمنه” اثر احمد قاضی لوح تقدیر، تندیس ویژه ابراهیم خان و جایزه نقدی تعلق گرفت.
در بخش ترجمه کتاب “نردبانی از غبار” شعر بختیار علی ترجمه عباس محمودی و ” عاشق” اثر مارگارت دوراس ترجمه کافیه جوانرودی تقدیر شد و داوران این بخش دکتر رحمان ویسی، امید ورزنده، رضا شجیعی، احمد ملا و دکتر نزند بیگخانی بودند.
۳- در بخش داستان کوتاه به اثر ” کی له من و ویرجینیا ولف ده ترسیت” به قلم پری کریمی “نیا و پاسای ته نیای: به طور مشترک جایزه نقدی لوح تقدیر و تندیس ویژه ابراهیم خان اختصاص داده شد و همچنین داوری دکتر محمد رحیمیان و جبار جمال حمه دغریب بودند.
۴- در ادامه کتاب برگزیده “مسئله ی سماییل ئاغا سمکو” به نویسندگی احمد چوپانی و “لیبوورده یی” به نویسندگی خالد علیزاده به طور مشترک در بخش تحلیل و پژوهش جایزه نقدی، لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره ابراهیم یونسی تعلق گرفت.
دواران بخش تحلیل و پژوهش دکتر مسعود بیننده، دکتر کمال خالق پناه و دکتر رهبر محمود زاده بودند.
۵- در بخش شعر به سه اثر برگزیده “په یکر تاش” به قلم بهمن حبیبی، “به رد” به قلم فریدون ارشدی و “عه کسیکی ته واو قه د له مردنم” به قلم جمال ملایی تندیس ویژه جشنواره ابراهیم خان، لوح تقدیر و جایزه ویژه تعلق گرفت.
داوران بخش شعر هاشم احمد سراج، یونس رضایی و رضا علیپور بودند.
۶- در این آیین در بخش ادبیات داستان کودک به انتخاب هیات داوران “بیری زه ستان” به قلم سروه خرم و در بخش شعر کودکان شعر “فه ری فه ری” اثر سوران حسینی لوح تقدیر، جایزه نقدی و تندیس جشنواره اختصاص یافت.
همچنین در بخش کودکان اثر “دیلاله” به نویسندگی اوین میکایلی به انتخاب هیات داوران رسید.

۷- اولین جایزه ادبی در بخش وتار به انتخاب هیات داروان به وتار “کارشناسی جنبش کرد از دیدگاه ابراهیم یونسی” به قلم خالد توکلی تعلق گرفت.

برچسب ها : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *