آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

عزم جدی در دفاع از حقوق کودکان. روزجهانی کودک مبارک

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۶-۰۷-۱۷ 1,852 بازدید

درحالی بە پیشواز روزجهانی کودک میرویم که با بیش از یک میلیون کودک خیابانی ومحروم از تحصیل بە دلیل شکاف طبقاتی و تبعیض در ساختار آموزشی در کشور مواجه هستیم. کودکان رانده شده ای که به جای کودکی کردن و تحصیل در مدرسه ها، سرچهارراهها به انواع و اقسام شغلها و دستفروشیها، از زباله گردی گرفته تاگل فروشی مشغول به کار هستند. همچنین درحالی که آنان در آتش فقروبی خانمانی میسوزند، متاسفانه هیچ برنامه ای جدی برای ساماندهی و بهزیستی این کودکان که سرمایه های اجتماعی آینده میباشند وجود واقعی ندارد. این در حالیست که  مسئولان به جای اندیشه و تدبیر و چاره سازی درجهت ساماندهی و ارائه آموزش رایگان برای این قشر سنی پائین جامعه هرازچندگاهی با‌دیدی تحقیرآمیز و تکدی گرایانه و گاه ‌باتوسل به خشونت اقدام به جمع آوری آنها نموده و بعد از مدتی رهایشان می سازند. به دلیل بی توجهی های فراوان  این کودکان متاسفانه بدون هیچ ردپایی گم شده و دردام سودجویان و سوداگران مادی افتاده  و سر از لایه های نا امن و مڕمۆز جامعە در می آورند. تا جایی که اکثرشان دچار ناهنجاریهای اجتماعی میشوند. امروزه کودکان  آسیب پذیرترین قشر جامعه ما هستند که با انواع اختلالات و آسیبهای روانی، مالی و اجتماعی از جمله اعتیاد  مواجه می گردند.

بنیادتوسعه فرهنگی بانه – آشتی انتظار دارد:

۱ـ با توجه به اینکه  خوشبختانه دولت جمهوری اسلامی عضو کنواسیون بین المللی حقوق کودکان میباشد،  باید قدمهای اساسی برای این مهم برداشته و ضمن حمایت از کلیه حقوق کودکان، از مسئولان و نهادهای دولتی مربوط، ازجمله آموزش و پرورش ، فرمانداری ، شهرداری ، شورای شهر ، بهزیستی و با مشارکت و همکاری مددکاران اجتماعی درحل این معضل اجتماعی با تهیه وتدوین برنامه های میان مدت و دراز مدت در فکر ساماندهی و بهبود زیستی سالم  ازجمله تحصیل و بهداشت رایگان و بهبود وضعیت معیشتی برای خانواده هایشان گامهای جدی و اساسی بردارند.

۲ . امیدواریم همه با هم در این راستا و برای حفظ و دفاع از حقوق حقه کودکان گامهایی اساسی برداریم ازجملە: عدم سکوت در برابر کودک آزای جنسی،  جلوگیری از هر نوع خشونت خانگی با کودکان، جلوگیری از ترک تحصیل کودکان، حمایت از کودکان طلاق، حمایت از کودکان کار، احترام به کودکان در همە مکانها اعم از عمومی و خصوصی و …  آنگونه که بتوانیم همه ما دین و وظیفه خود را در عرصه حفظ و ارتقای حرمت و شان و منزلت کودکان عزیز و خانواده هایشان ادا نماییم.

بنیاد‌توسعه فرهنگی بانه‌_آشتی  ضمن حمایت قاطعانه خود را از کلیه حقوق کودکان، این روز فرخنده‌ را گرامی داشته و به تمام کودکان  عزیز و خانواده های ارجمندشان تبریک و شادباش می گوید.

 

واحد کودکان
کمیتە آموزش و مشاورە
بنیاد توسعە فرهنگی بانە – آشتی
۱۷ مهر ۱۳۹۶

برچسب ها : ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *