آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

فرا رسیدن سال نو را به تمامی مردم ایران‌، به‌ویژه مردم شریف بانه، تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۸-۱۲-۲۱ 1,168 بازدید

هر روزتان نوروز ، نوروزتان پیروز

فرا رسیدن سال نو را به تمامی مردم ایران‌، به‌ویژه مردم  شریف بانه، تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

شهروندان بانه‌ایی

امسال ما در حالی بە استقبال سال نو می‌رویم که شوربختانه کشورمان علاوه بر بحرانهای متعدد اخیرا با بحران هجوم نابهنگام ویروس کرونا مواجه گشته و همه ما را با مسئله مرگ و زندگی روبرو نموده و شیوع بیشتر این ویروس  زندگی و سلامت مردم را بە طور جدی‌تری در معرض تهدید قرار می دهد.

 با ورود این بیماری، ایران پس از چین، جزو معدود کشورهائی است که با بیشترین خسارت جانی و مالی مواجه گردیده است.

آمار تلفات ناشی از این ویروس که از سوی

 منابع رسمی داخلی ارائه می گردد، مورد تردیدی جدی است.  بدون شک باتوجه به رشد صعودی مبتلایان به این ویروس، تلفات ناشی از آن بیشتر از ارقام ارائه شده می‌باشد. بنابراین  برای پیشگیری از شیوع بیشتر نیاز مبرم به یک انسجام ملی و بسیج اجتماعی جهت بهره‌مندی از همه‌ی ظرفیتها و امکانات داخلی وخارجی می‌باشیم. با اشاعه‌ی جهل و خرافه نمیتوان به‌جنگ این اپیدمی رفت.

سطح دانش و فرهنگ مردم و احساس مسئولیت و همکاری نقطه قوت مردم ایران است. هم اکنون فعالین فرهنگی و مدنی منسجم شده و در بسیاری موارد، خود مستقلا و گاهی با همکاری نهادهای دولتی، به اقدامات پیشگیرانه دست زده‌اند. نهادهای مدنی می‌کوشند که به شیوه‌های  مختلف از قبیل افزایش آگاهی فردی و اجتماعی، سدی در برابر گسترش بیشتر این بیماری ایجاد کنند.

به هرحال برای پیشگیری از رشد و شیوع بیشتر این بیماری، به تنهایی کاری ازدست دولت ساخته نیست.  هر چند متاسفانه به دلیل بی‌توجهی مسئولین،  روزانه این اپیدمی  از مردم ما قربانی میگیرد، ولی باسرزنش مسئولین مشکلی حل نمی شود. پس بهتراست دراین موقع حساس، سکان کشتی نجات جامعه به دست مردم سپرده شده و از تمام پتانسیل و امکانات مردمی و دولتی استفاده شود.

ویروس کرونا مرزها را در می‌نوردد  و مسئول و غیر مسئول و پیر و جوان و فقیر و غنی نمی شناسد. دشمنی که سر ستیز با همه دارد و زندگی و جان همه انسانها را تهدید می کند. با این اوصاف و باعنایت به فرارسیدن سال نو و عید نوروز، از آنجائی که این عید یک سری مراسمات خاص خود را دارد، هر کدام از این مراسمات از قبیل دید و بازدید و احتمالا روشن کردن آتش می تواند در شیوع و رشد بیشتر این بیماری مهلک و خطرناک تاثیرگذار باشد. لذا نهادهای مدنی شهرستان بانه، ضمن عرض تسلیت به خانواده های قربانیان و عرض تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن سال نو و عید باستانی نوروز به ملت فهیم و  فرهنگ پرور بانه، از عموم مردم نیکخواه درخواست می شودکه به منظور پیشگیری و توقف این هیولای ناخوانده، بیایید همه با هم، امسال از انجام مراسمات چهارشنبه سوری و نوروز خودداری، و با قرنطینه و ماندن خود و خانواده هایمان درمنزل و رعایت اصول اولیه بهداشتی و توصییه های ایمنی، نوروز را به داخل منزل و قلب های مهرورز خانواده هایمان ببریم. باشد که با این حرکت حکیمانه و همگانی، از شیوع روزافزون این ویروس خطرناک جلوگیری شود.

مطمئن باشید برای جلوگیری از وقوع یک سوگواری بزرگ اجتماعی، هیچ راهی به غیر از ماندن در خانه هایمان نداریم.

بیایید، فرشتگان سفید کادر زحمتکش بیمارستانها را با ماندن همگانی در منزل، یاری دهیم.

به امید پیروزی، سعادت، خوشبختی و تامین سلامت اجتماعی، برای مردم نیک اندیش، عزیز و شریف بانه و برگزاری باشکوه این جشن ملی  درسال آینده.

انجمن توسعه فرهنگی بانه (آشتی)

۲۱ اسفند ماه ۱۳۹٨

برچسب ها : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *