آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

گوێ گرتن لە گوزارشتی کار و ڕیزگرتن لە ئەنجامدانی پڕۆژە فەرهەنگیەکانی شوڕای شار و شارەداری

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۵-۰۷-۱۱ 2,022 بازدید

بە مەبەستی ڕیزگرتن لە تێکۆشان و ئەنجامدانی پڕۆژە فەرهەنگی و هونەریەکانی شوڕای شار و شارەداری بانە وهەروەها گوێ گرتن لە گوزارشتی کار و هەوڵەکانیان، مەڕاسمێک بەڕێوە چوو. پڕۆژەکانی وەک: ( ڕۆژنامەی بانەشار، جایزە ادبی دکتر ابراهیم یونسی، جشنوارە سینمایی ژیار ، دروست کردنی فرهنگسرا و موزە …. )

شوێن: ماڵی مامۆستایان (خانە معلم)
کات: ۱۹.۳۰ ئێوارە
ڕۆژ
: شەممە ١٠ی گەڵاڕێزانی ١٣٩۵ی ھەتاوی.

ھەوڵدان بۆ گەشەی فەرھەنگی شارەکەمان، ئەرکی سەرشانی ھەر شارۆمەندێکە

مراسم با حضور جمعی از معتمدین شهر بانه، انجمن پاژین و انجمن NA و توسط بنیاد توسعه فرهنگی بانه-آشتی در رستوران خانه معلم برگزار شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

جناب آقای محمد صدیق قادری ضمن خواندن آیات قرآن کریم، به پیام این آیات نیز اشاره داشتند که انسان ها را به صبر و بردباری دعوت میکردند. همچنین از شهردار شهرستان بانه درخواست کردند که در مورد مشکلات و سختی های عدیده شهر صبور و مقاوم باشند. همچنین از شورای اسلامی هم درخواست مدیریت و هماهنگی بیشتری کردند.

سپس از آقای فتاح امین زاده به عنوان نماینده بنیاد درخواست شد که سخنان خود را ارائه کنند. ایشان ضمن عرض خیر مقدم از مهمانان و شورای اسلامی و شهرداری محترم از دست آوردهای فرهنگی، هنری، ادبی، تفریحی و… تشکر و قدردانی کردند. همچنین اشاره کردند که دست آوردهای این دوره از شهرداری و شورای اسلامی را باید نسبت به دوره های قبل سنجید که در مجموع مثبت تلقی می شود. در ادامه ضمن آرزوی موفیت و سربلندی برای شهردار محترم و شورای اسلامی درخواست کردند که به این دست آوردها کفایت نکنند و همچنان به راه خود ادامه دهند.

در ادامه از آقای بابک رستم پور شهردار محترم شهرستان بانه درخواست شد که سخنان خود را ارائه دهند. ایشان سخنان خود را با تشکر و قدردانی از بنیاد توسعه فرهنگی بانه آشتی شروع کردنه و در ادامه گفتند که : حیف است برای شهری خدمت نکرد که کسانی مانند طه، امید و هاوری کریمی را تربیت کرده اند. ایشان همچنین ضمن عرض تسلیت به مردم شهرستان بانه برای از دست دادن آقای هاوری کریمی اعلام کردندکه هاوری کریمی متعلق به تمام مردم شهرستان بانه می باشد و حضور پرشور مردم در مراسم به خاک سپاری ایشان، باعث غرور و دلگرمی همه ی ما شد و من در آن مراسم برای اولین بار احساس غرور و افتخار کردم که به همچین مردمی خدمت میکنم.

ایشان در ادامه از افزایش شاخص های عمرانی، فرهنگی، ادبی، تفریحی و… شهرستان بانه سخن فرمودند که اعلام کردند نباید به این ها راضی بود و به شدت نیازمند توسعه فرهنگ هستیم.

همچنین از احداث موزه و فرهنگسرای بانه با اعتبار ۶ میلیارد تومان خبر داد که سال گذشته ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است و در ۶ ماهه نخست امسال هم مبلغ ۷۹۵ میلیون تومان و امید میرود تا دو سال آینده این فرهنگسرا افتتاح شود.

ایشان ضمن اعلام بودجه امسال شهرستان بانه به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان و احتساب ۳۰ درصد برای هزینه های جاری فرمودند که از ۲۱ میلیارد باقی مانده ۲ میلیارد صرف هزینه های فرهنگی می شود. و مایقی هم صرف هزینه های عمرانی.

ایشان همچنین از افتتاح سالن بانوان که به زودی انجام خواهد شد خبر دادند و اشاره داشتند که بخش خصوصی و خیر مردم در این پروژه سهم بسزایی داشتند و بیشتر هزینه ها که حدود ۷۰۰ میلیون تومان می باشد را مردم خیر بانه انجام دادند که باز هم از مردم فهیم بانه تشکر و قدردانی کردند.

در ادامه ایشان از تمام انجمن های شهرستان بانه برای فعالیت و اجرای سازمان یافته ی آنها تشکر و قدردانی کردند و اعلام کردند که انجمن ها در سطح کلان مشکلی که دارند این است که بیشتر تئوری هستند و در بحث اجرا نیستند اما در بانه این مشکل کمتر وجود دارد و انجمن ها به صورت عملی فعالیت میکنند و ارتباط خوبی با شورای شهرستان و شهرداری دارند.

در پایان نیز ضمن تشکر دوباره از بنیاد توسعه فرهنگی بانه اعلام کردند امیدورا هستند که بتوانند بیشتر به مردم خدمت کنند.

در ادامه از آقای علی مسلمی به عنوان نماینده شورای اسلامی شهرستان بانه دعوت شد که سخنان خود را ارائه دهند.

ایشان ابتدا از بنیاد توسعه فرهنگی بانه تشکر و قدردانی کردند. سپس فرمودند که : “در این دوره از شورای شهرستان بانه سعی شده است که برنامه محور باشیم و روی پایه ها و ریشه کار کنیم بر همین اساس در شورا کمیته هایی تحت عنوان کمیته خیرین، بانوان، پیشگری و… تشکیل شدند که هر کدام از اعضای شورا هم مسئول این کمیته ها هستند. همچنین ما در ابتدا شورای محله ها را به طور آزمایشی اجرا کردیم که به نتیجه نرسید و امیدواریم در دوره آینده شورای اسلامی شهرستان بانه این کار انجام شود. در ابتدای این دوره از شورای اسلامی بین شورا و شهرداری و مردم فضایی بی اعتمادی حاکم بود و شکافی در این بین وجود داشت، یکی اولویت های جدی شورا پر کردن این شکاف بین شورا و شهرداری و مردم بود که با کمک انجمن ها تا به امروز این کار تا حدودی انجام شد. مورد دیگری که این شورا به آن دست پیداکرد، روحیه مطالبه گری مردم بود تا مردم خودشان از شورا و شهرداری بخواهند که کار کنند و مطالبات خودشان را مطرح کنند. اولویت بعدی مسئولیت پذیری مردم در مقابل سرنوشت خودشان و شهرشان بود که در این مورد به موفقیت چشمگیری نرسیده ایم”

ایشان همچنین اعلام کردند که در این دوره از شورای شهر سعی شده است که از تمام ظرفیت های شهرستان استفاده کنیم که این کار با ارتباط خوب با انجمن ها امکان پذیر است که خوشبختانه در این مورد به صورت نسبی موفق بوده ایم. ایشان با اعلام این نکته که اعتبارات در حوزه ی فرهنگ بسیار کم می باشند فرمودند که هر موفقیت فرهنگی که ایجاد شده است با کمک انجمن های شهرستان بانه بوده است و در پایان نیز از بنیاد توسعه فرهنگی بانه برای برگزاری این مراسم تشکر و قدردانی کردند.

در پایان با اعطای لوح تقدیر به شهردار محترم و دو نفر از کارمندان نمونه شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی شهرستان بانه ، و همچنین صرف شام مراسم به اتمام رسید.

photo_2016-10-02_00-23-20%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b0%db%b1_%db%b2%db%b0%db%b0%db%b1%db%b0%db%b2 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b0%db%b1_%db%b2%db%b0%db%b0%db%b6%db%b1%db%b6 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b0%db%b1_%db%b2%db%b0%db%b0%db%b6%db%b2%db%b8 %db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b0%db%b1_%db%b2%db%b0%db%b1%db%b1%db%b2%db%b1  photo_2016-10-02_00-23-09 photo_2016-10-02_00-23-17  photo_2016-10-02_00-28-04%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b0%db%b1_%db%b2%db%b0%db%b3%db%b6%db%b5%db%b6

شورای شهر و شهردار محترم شهر بانه
حضور در عرصه فرهنگ و هنر و تلاش در توسعه آن، نشان از درک صحیح و اهمیت جایگاه آن در مسیر توسعه پایدار است. حمایت و اجرای پروژه‏های گوناگون فرهنگی از جمله (هنری، ورزشی، تفریحی، ادبی، اطلاع رسانی و …) همچنین همکاری با نهادهای مدنی، نشان از اعمال مدیریتی جدید و داشتن انگیزه کافی در برطرف نمودن مشکلات عدیده شهر است. بنیاد آشتی از زحمات و تلاشهای مجدانه شما و کارگران و کارمندان دلسوز تشکر و قدردانی نموده و آرزوی موفقیت و توفیق هر چه بیشتر شما را خواستاریم.

بنیاد توسعه فرهنگی بانه – آشتی

۹۵/۰۷/۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *