آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

بە بۆنەی سەرکەوتنی خوێندکارانی لە ئەزمونی کنکور و هەڵبژاردنی رەزا خزری وەک مودیری نمونە لە ئێران

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۵-۰۵-۳۰ 1,779 بازدید

بنکەی گەشەی فەرهەنگی لەو باوەڕەدایە بۆ گەشەپێدان بە پەروەردەو فێرکاری پێویستە مامۆستاکان (معلمین) لە بەشی بەڕێوەبەری خوێندگاکان (مدیریت مدارس) چالاکانە بەشداری بکەن هەتا بەشی کارگێڕی خوێندگاکان لاواز نەبێت و بەم شێوەیە ئاستی خوێندگاکان لە بانە بچنە ئاستی خوێندگا نمونەییەکانی وڵاتی ئێران.

بە بۆنەی سەرکەوتنی خوێندکارانی شاری بانە لە ئەزمونی کنکور و هەروەها هەڵبژاردنی رەزا خزری وەکو یەکێک لە بەڕێوەبەرە سەرکەوتوەکانی ئاموزش و پرورش لە ئێران، کۆبونەوەیێک لەگەڵ هەندێک لە مودیرانی خوێندگاکان و مودیرانی باڵای شاری بانە ساز درا.

لەم کۆبونەوەیەیا دوای باسکردنی هەندێک کێشەی مدیریتی و فەرهەنگی داوا لە مودیرانی شار وەکوو شارەدار، فەرماندار و رئیسی ئاموزش و پرورش کرا کە بە شێوەی جیدی و هاوئاهەنگ لەگەڵ کێشەکانی شاردا بەرەوڕوو ببنەوە.

هەروەها بنکەی گەشەی فەرهەنگی لەو باوەڕەدایە بۆ گەشەپێدان بە پەروەردەو فێرکاری پێویستە مامۆستاکان (معلمین) لە بەشی بەڕێوەبەری خوێندگاکان (مدیریت مدارس) چالاکانە بەشداری بکەن هەتا بەشی کارگێڕی خوێندگاکان لاواز نەبێت و بەم شێوەیە ئاستی خوێندگاکان لە بانە بچنە ئاستی خوێندگا نمونەییەکانی وڵاتی ئێران.

لە کۆتاییدا بە بۆنەی هەڵبژاردنی رەزا خزری وەکوو یەکێک لە بەڕێوەبەرە سەرکەوتوەکانی ئاموزش و پرورش لە ئێران، سپاسنامەیەک پێشکەشی کرا.

بەڕێز رەزا خزری دوای سپاس و پێزانین ئەم قسانەی پێشکەش کرد:

رشد تحصیلی در بانە بە تلاشهای بی وقفە معلمین و مدیران مدارس بازمیگردد و انتخاب من بە عنوان یکی از روسای آموزش و پرورش در ایران بە دلیل فعالیت خوب معلمین و مدیران مدارس در بانە می‏باشد. و بە نوبە خودم از تمامی آنها تشکر می‏نمایم. و نیز آمادە هر گونە همکاری با انجمنهای مدنی در راستای آموزش و پرورش هستم.

آسیبهای اجتماعی بسیار زیاد است اما بزرگترین مشکل بانە بیسوادی است کە از لحاظ تعداد بیسواد در استان دارای بیشترین آمار است. (در جامعە ۱۰ تا ۴۹ سال). و از همینجا اعلام مینمایم و از تمامی ارگانها و انجمنها بخصوص بنیاد توسعە فرهنگی درخواست می‏نمایم کە مردم را ترغیب نمایند تا بە آموزش و پرورش رفتە و در کلاسهای مربوطە ثبت نام نمایند.

همچنین در کنکور امسال (۱۳۹۵) ۶۳ نفر رتبە زیر ۲۰۰۰ در حالیکە سال گذشتە ۵۰ نفر رتبە زیر ۲۰۰۰ داشتیم. با توجە بە شاخصهای رشد در کنکور امسال ۴۳ نفر رتبە ۳ رقمی در حالیکە پارسال ۲۸ نفر رتبە ۳رقمی ( ۵۴ %رشد) و در سال (۹۱-۹۰) ۱۷ نفر رتبە ۳ رقمی داشتیم (یعنی ۱۵۳ % رشد).

و اما برابر آمار ادارە کل استان کردستان درصد قبولی و میانگین نمرات دروس نهایی دبیرستان ۶% رشد را نشان میدهد.

آقای عذیری فرماندار بانە نیز با ابراز خوشحالی ارایە نمودند کە در جامعەای کە زبان تشکر و نقد همزمان و باهم وجود دارد آن جامعە موفقتر است و من در این زمینە از بنیاد تشکر مینمایم.

همچنین آقای بابک رستم پور شهردار بانە نیز از بنیاد تشکر کرد کە با چشمان تیزبین مشکلات فرهنگی شهر را رصد مینماید و هم با مردم و هم با مسئولان درمیان میگذارد.

مراسم پس از صرف شام پایان یافت.
img_0040 img_0064 img_0105 img_0106 img_0116

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *