آشتی
درباره ما

درباره ما

ئاشتی - بنیاد توسعه فرهنگی بانه سازمانی غير انتفاعي و غير دولتي و مردمی بوده که در راستای ارتقای سطح فرهنگی و گسترش آن فعالیت مینماید. بر این اساس ما جمعی از شهروندان شهرستان بانه بر آن شدیم که با تأسیس یک نهاد مدنی که به طور خاص رویکردی فرهنگی دارد، تلاش نماییم که مسایل و مشکلاتی را که گریبانگیر شهر و دیارمان شده است از صافی عقل جمعی عبور داده و با همت مسئولانه خویش در صدد حل آنها و ارائه راهکارهی لازم برآییم. لذا بر خود لازم دانستیم که در این برهه زمانی، ضمن احساس مسئولیت مدنی، سایر…[ادامه]

درباره ما
خواندم !

نشست آشتی با مدیریت نظام مهندسی استان کردستان

نوشته شده توسط در تاریخ ۱۳۹۵-۰۵-۰۲ 2,092 بازدید

جلسه همفکری و هم اندیشی بنیاد آشتی با مدیریت نظام مهندسی استان کردستان در دفتر نظام مهندسی بانه در مورد مسائل و مشکلات عمرانی و فرهنگی بانه مورخ ۱۳۹۵.۰۴.۰۲ برگزار شد.

آقای دکتر ثابتی:

ما از پکیجها و پیشنهادات بنیاد در زمینه های عمرانی استقبال مینماییم.

آقای دکتر قناعت:

۱- به نظر من شما در پروژه هایی میتوانید نظر بدهید که در مرحله مطالعات باشد وگرنه در مرحله اجرا تاثیر چندانی نخواهید داشت. از طریق استانداری باید کاری نمایید که در برنامه ریزیهای شهری دخیل باشید به طوری که هم در برنامه های آنها بتوانید نظر بدهید و هم پکیجهای خود را ارائه بدهید.

۲-  آیا مدیران شهری حاضر هستند طرحهای مطالعاتی خود را با شما در میان بگذارند؟ برای مثال آیا شهرداری حاضر است برنامه های اجرایی سال ۱۳۹۶ را با شما به مشورت بگذارد؟

۳- با مردم ارتباط برقرار کنید تا در ساخت و سازها بصورت قانونی عمل نمایند. در این زمینه میتوانید کارگاهها و سمینارها آموزشی برگزار نمایید.

۴- شما باید با مدیران و نمایندگان شهر و روستا رایزنی نمایید که تخلفات ساختمانی از “تخلف” به “جرم” تغییر شکل بدهد.

۵-  تدابیری باید در قانون اندیشیده شود که هزینه های تخلفات ساختمانی (جریمه) بیشتر از اجرای قانونی ساختمان باشد.

۶- در زمینه منطقه آزاد نظرات و پکیجهای خود را ارائه دهید. برای مثال که آیا منطقه آزاد شامل شهر بانه نیز بشود یا اینکه تنها واقع در مرز باشد و دیگر پیشنهادات….

۷- نظام مهندسی آمادگی خود را با هرگونه همفکری و همکاری با انجمن آشتی اعلام مینماید.

مهندس حسام شریعتی:

۱-  بنیاد آشتی باید سند چشم انداز یکساله الی بیست ساله داشته باشد. شما باید چالش مثبت ایجاد نمایید. با کمک درخواستها و پکیجهای شما سند چشم انداز چند ساله برای بانه ایجاد گردد.

۲- به نظر من شما باید در کمیسیونهای شورای شهر بانه حضور فعالانه داشته باشید.

۳- شما باید به قدری قوی باشید که در طراحی ها و بازنگریهای طرح تفصیلی شهر بانه به صورت کارشناسی اعمال نظر نمایید.

۴- معماری منطقه کردستان به فراموشی سپرده شده است. شما باید سعی نمایید در شهرسازیها از ایده های آنها استفاده گردد.

۵- به نظر من باید کاری نمایید تا سرمایه های بومی کردستان در منطقه آزاد تجاری بانه به کار گرفته شود. در غیر این صورت منطقه آزاد تجاری در اختیار سرمایه داران غیر بومی قرار خواهد گرفت.

۶- در نهایت بسیار حوشحالم که اقدام به تاسیس چنین انجمنی نموده اید و ما باید هویت فرهنگی خود را حفظ نماییم.

نظام مهندسی شهر بانه نیز آمادگی خود را برای بررسی و حل مشکلات بصورت موضوعی و مشخص و دسته بندی شده اعلام نمود و به بنیاد آشتی پیشنهاد نمود که هر هفته با بنیاد توسعه تشکیل جلسه بدهد. آقای جهانی مسئول دفتر نظام بانه پیشهاد نمود که باید عزم جدی برای مبارزه با موادی همانند ماده ۱۰۰ در بانه ایجاد گردد.

بنیاد توسعه فرهنگی بانه –  آشتی

۲۰۱۶۰۷۲۳_nezam1۲۰۱۶۰۷۲۳_nezam 2

برچسب ها : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *